Ingediend door Frans Manders op
/sites/default/files/styles/ba/public/2023-12/337986497_1629197844189322_1093893731847037236_n_0.jpg?h=f75258df&itok=rDZaH9k-

Op zondag 26 maart heeft judoclub Helden met 24 judoka's deelgenomen aan het Tomoda judotoernooi in Nijmegen. De meiden mochten het spits afbijten. Zij begonnen erg goed, Bo van den Brand, Sanne van Sundert en Romy Zegers werden met erg knap judo eerste in hun poule! Kyara van den Nieuwenhuizen is na hard knokken derde geworden in haar poule. Fleur van Sundert en Xenia van Megen wisten beide twee partijen te winnen, maar dit was helaas net niet genoeg voor een podiumplek, zij werden vijfde. Demi Zegers, Nina Donkers, Anisha Hesen en Mirthe Gubbels hebben goed hun best gedaan maar wisten helaas geen podiumplek te bemachtigen.

Daarna waren de jongens aan de beurt. Na drie partijen te hebben gewonnen mocht Djow Joris de eerste medaille ophalen. Jur Verstappen en Sep Beckers werden heel knap tweede in hun poule. Neal Hesen werd netjes derde in zijn poule. Guus van Ninhuijs, Teun Schaareman, Frits Hermans, Kep Verkoeijen, Guus Donkers en Niels van den Berg wisten allemaal knap twee partijen te winnen, helaas was dit niet genoeg voor een podiumplaats. Saake van den Beuken, Sven van den Nieuwenhuizen, Levi Lijssen en Joris Verstappen hebben goed judo laten zien, maar wisten geen podiumplek te behalen.