Op zondag 3 maart hebben we deelgenomen aan het 1ste Helden Tournament in Sporthal Piushof te Panningen. Het animo van onze eigen leden voor deelname aan ons eigen toernooi was erg groot. Een hele grote groep judoka’s heeft deelgenomen aan het toernooi. Zowel beginners als de ervaren wedstrijd judoka’s konden op hun eigen niveau deelnemen aan de wedstrijden. Voor een grote groep judoka’s was het hun eerste judotoernooi.

In het eerste blok kwamen de jongens en meisjes in de leeftijdscategorie -10 jaar en de heren in de leeftijdscategorie -18 jaar in actie.  In de diverse gewichtsklassen werden er een aantal mooie podiumplaatsen behaald door de meiden. Guusje van Sundert won al haar partijen en pakte de 1ste plaats. Ook was er een 1ste plaats voor Tess Ueberbach die op punten kampioen werd in haar poule. Danee van Buiten won een mooie zilveren medaille. Brons werd bij de meiden gewonnen door Anouk Gubbels Silke Coopmans, Sofie Neessen en Ayden van Bokhoven. Bij de jongens -10 jaar was er zilver voor Toon Jacobs en Mees Peeters. Brons werd er gewonnen door Cyriel Evers en Faas Arnoldussen.  Baer Verheijen vocht zich bij de heren tot 18 jaar knap naar de finale. Helaas moest hij in deze partij zijn meerdere erkennen en pakte hij een zeer knappe 2de plaats! Kep Verkoeijen knokte zich zeer knap naar een mooie derde plaats.

Het tweede blok kwamen de jongens en meisjes tot 8 jaar en de heren tot 15 jaar in actie. Daan Knaapen won al zijn partijen overtuigend en werd knap kampioen bij de jongens tot 8 jaar.Bij de heren -15 jaar wonnen Luuk van den Berg en Alex Hanssen zeer knap al hun partijen en werden kampioen in een sterk deelnemersveld. Yannick Verheijen en Guus Donkers werden alle twee derde. In de wedstrijd om brons scoorde Guus met een geweldig uitgevoerde grond-techniek.

In het derde blok was het de beurt aan de jongens en meisjes in de leeftijdscategorie -12 jaar. Door het grote aantal inschrijvingen in deze leeftijdscategorie werden de gewichtsklassen verdeeld over het derde en het vierde blok. Ook in dit blok werden in diverse poules jongens en meisjes gemengd. Op deze manier werd er naast leeftijd en gewicht ook rekening gehouden met het niveau. Sanne van Sundert won in een gecombineerde poule al haar wedstrijden en werd 1ste. Zilver was er voor Ziva Horio, Senn van Zwienen en Sep Beckers. Alle drie wonnen ze op 1 partij na al hun wedstrijden. Saake van den Beuken werd knap 3de bij de jongens tot 12 jaar.

Het laatste blok van de dag was grotendeels voor de dames tot 15 jaar en dames tot 18 jaar. Marlouk Colbers, Bo van den Brand en Xenia van Megen wonnen al hun partijen en werden kampioen. Daisy van Os werd 2de en brons was er voor Lieke Verstappen en Kimberly van der Asdonk. Bij de meiden tot 15 jaar werden Andra Pestisor en Fleur van Sundert beiden 2de in hun poule.

Op naar de tweede editie van het Helden Tournament…..