/sites/default/files/styles/ba/public/2023-11/Naamloos%20%2867%29.png?h=555c8b57&itok=3x8Y5PZZ

Op zaterdag 28 oktober heeft judoclub helden deelgenomen aan het toernooi in Sint Oedenrode.
Sep Beckers was oppermachtig in poule en wist alle partijen met overtuiging te winnen. Dit betekende een dik verdiende eerste plek. Lia Moskal verloor nipt de eerste partij van de latere kampioen. Hierna herpakte ze zich sterk en wist zich tot een tweede plek te knokken. Ook een tweede plek was er voor Andra Pestisor die na twee overwinningen de finale bereikte. Deze finale ging helaas verloren.
Nina Donkers was scherp vandaag en kwam net als Andra na twee goede overwinningen in de finale te komen. Hier was haar Belgische opponent helaas een maatje te groot. Een dik verdiende zilveren medaille voor Nina.
Sofie Neessen knokte flink en eindigde als derde in de poule. De overige deelnemers van Helden knokte flink maar waren op deze dag helaas niet in staat een podiumplek te bemachtigen.
Dag 2 van het Klompentoernooi in Sint Oedenrode begon meteen goed met 3 podiumplekken. Luuk van den Berg en Frits Hermans stonden na een aantal mooie scores tegen elkaar in de finale. Luuk won de finale en pakte de eerste plek waardoor Frits het zilver mee naar huis mocht nemen. Xenia van Megen won met goed judo 2 partijen maar verloor er ook 2 en werd daarmee derde. Kep Verkoeijen en Alex Hanssen haalden in hun poule beiden de partij om het brons. Deze ging voor allebei helaas verloren en dus vielen ze net buiten de prijzen. Baer Verheijen kwam vandaag voor het eerst uit in zijn nieuwe gewichtsklasse. Nadat hij zijn eerste wedstrijd verloor won hij er vervolgens 2 waardoor hij een mooie derde plek behaalde. De rest van de judoka's heeft hard geknokt maar kon vandaag de wedstrijden om de medailles niet bereiken.
Op zondag 29 oktober deden er 16 judoka’s van Judoclub Helden mee met het beginners toernooi in Valkenburg. Vanwege de dubbel geplande toernooien elders dit keer met iets minder deelnemers dan normaal. Andra Pestisor was vandaag erg scherp en wist overtuigend al haar partijen naar zich toe te trekken, waardoor ze knap eerste werd. Ook Danee van Buiten wist vandaag met fel judo al haar tegenstanders te verslaan en werd hiermee eerste. Met sterk judo wisten Anouk Gubbels, Ziva Horio en Lia Moskal eveneens de eerste plaats binnen te slepen. Sep Beckers was vandaag voor de tweede dag op rij actief op de judomat en wist het met een aantal mooie acties naar de finale te schoppen. De finale wist hij helaas niet te winnen, waardoor hij een mooie tweede plek behaalde. Deze tweede plek was er ook voor Teun Schaareman, die door een dubieuze scheidsrechter beslissing zijn finale niet mocht winnen. Guus van Ninhuijs mocht 7 keer de mat op en draaide daarbij de meeste partijen van de dag, waarmee hij erg knap tweede werd. Ook Mirthe Gubbels, Silke Coopmans en Jona Holthuijsen behaalde vandaag de tweede plaats. Foof van den Beuken won knap 2 partijen, maar verloor er ook 2, waardoor het toernooi voor hem ten einde was. Thyke Versteegen, Lieke Verstappen, Sofie Neessen en Guus Schaareman deden goed hun best, maar wonnen jammer genoeg geen partij.