Ingediend door Frans Manders op
/sites/default/files/styles/ba/public/2023-11/Kopie%20%20van%20IMG_4044_0.jpeg?h=1c3f466d&itok=LmvjsX3F

Op zondag 7 oktober heeft Judoclub Helden deelgenomen aan het 26ste Piet Braken Judo toernooi in Reuver. Dertig judoka’s van Judoclub Helden betraden de tatami. Vijf judoka’s namen een medaille mee naar huis.. In de leeftijdsklasse tot zeventien jaar werd Rick Manders na drie gewonnen partijen eerste in de gewichtsklasse tot 50 kilogram. In de leeftijdsklasse tot twaalf jaar werd Mark van Dijk na vijf gewonnen partijen eerste in de gewichtsklasse tot 42 kilogram. Dali Lucker werd knap tweede bij de meisjes tot tien jaar in de gewichtsklasse tot 28 kilogram na twee keer winst en een keer verlies. Tara van Lier werd tweede in de leeftijd tot twaalf jaar in de gewichtsklasse boven 48 kilogram. Zij won twee maal en verloor een partij. Kevin Janssen werd in de leeftijdsklasse tot tien jaar derde in de gewichtsklasse tot 24 kilogram na twee maal winst en eenmaal verlies. Vier judoka’s misten net het podium. Daan Smits en Cas Janssen beiden na vier maal winst en twee maal verlies en Artoer Makartjan en Guus Manders beiden na drie maal winst en twee maal verlies. Tom van Dijk won vier partijen en verloor er twee. Arno van Lier won drie maal en verloor twee partijen. Owen van Dijk, Kyèll Feller, Tim Cuppens en Bas van de Mortel wonnen twee maal en verloren twee partijen. Janine Janssen, Jarno Hoenson, Quinn Janssen en Kevin Manders wonnen eenmaal en verloren twee maal. Bart Cuppens, Nick Manders, Luna Lucker, Lilith Fiddelaers, Sven Hoenson, Bas van den Beuken, Rik Aendekerk, Sjoerd Horvath, Milou Linssen, Mathijs van Someren en Sander Peeters konden helaas niet tot winst komen. We hebben bij vlagen goed judo gezien maar met wat meer inzet, passie en focus op het judo had er voor sommigen toch meer in gezeten. Alle prijswinnaars proficiat.