/sites/default/files/styles/ba/public/2023-12/391751735_796932622233196_618890587590517103_n.jpg?h=852fc132&itok=yrGchhNB

Op zaterdag 14 oktober heeft Judoclub Helden deelgenomen met de geplaatste judoka's op het Nederlands kampioenschappen in Hoogeveen.
Romy Zegers kwam in de eerste partij meteen op achterstand. Vlak voor het einde wist Romy met een knallende overname de partij toch nog naar zich toe te trekken. In de kwartfinale was Romy erg dominant en wist dan ook met 2 maal wazari zich voor de halve finale te plaatsen. Deze ging helaas verloren wat een directe plaatsing voor de partij om het brons betekende. In de partij om het brons hield Romy zich perfect aan de opdracht en wist overtuigend de 3e plaats te bemachtigen.
Maud Wolsing (jc Hercules) won haar eerste partij overtuigend met 2 schouderworpen. Door de winstpartij stond Maud in de kwartfinale waarin ze lastig op dreef kwam. In de golden score wist ze uiteindelijk het tij nog te keren en scoorde ze met een mooie sode alsnog een wazari, halve finale voor Maud. In deze halve finale hield Maud zich keurig aan de opdracht en wist ze met een wazari een plek in de finale te bemachtigen. In de finale kwam Maud knap op voorsprong, maar ging helaas na een goede actie van de tegenstander het goud niet naar Maud. Een knappe 2e plek.
Fleur van Sundert en Xenia van Megen kwamen beide uit in dezelfde poule. Beide verloren helaas de eerste partij waarna ze direct in de verliezerspoule kwamen. Hier wist Fleur knap 2 potten te winnen en Xenia zelfs 3. Dit betekende een mooie 9e en 7e plek voor Fleur en Xenia. Frits Hermans en Kep Verkoeijen wisten op dit hoge niveau knap 1 partij te winnen.
Guus Donkers, Djow Joris, Luuk vd Berg wisten helaas geen partij naar zich toe te trekken.