Ingediend door Frans Manders op
/sites/default/files/styles/ba/public/2023-11/1bde9a4a-1ac8-43df-be02-97e00fc79a81_0.jpeg?h=87d5be2e&itok=7K_Lmxj3

Op 27 en 28 oktober stond het jaarlijkse klompentoernooi in Schijndel weer op de agenda van Judoclub Helden.
Op zaterdag 27 oktober werd Rick Manders in de leeftijdsklasse tot 17 jaar eerste na 4 gewonnen partijen. Bart Cuppens kwam niet tot winst. In de leeftijdsklasse tot 15 jaar werden Tom van Dijk na vier maal winst en Guus Manders na drie gewonnen partijen eerste. Quinn Janssen behaalde een tweede plek na drie maal winst en een verliespartij. Bas van de Mortel, Stan Peeters, Sander Peeters, Darrell van Dijk, Sjors Peeters, Lester Krekels, Tim Cuppens, Artoer Makartjan en Kyèll Feller vielen niet in de prijzen.
Op zondag 28 oktober werd het spits werd afgebeten door Mark van Dijk, Umberto Coopmans, Jarno Hoenson en Sjoerd Horvath. Mark, Umberto en Jarno lieten goed judo zien, het niveau was helaas iets te hoog voor hen. Sjoerd ging er met een prachtige derde plaats vandoor. Daarna was het de beurt aan Owen van Dijk, Daan Smits, Diego Coopmans en Kevin Janssen. Owen en Daan zaten beide in dezelfde poule en bereikten de finale na goed judo. Daan behaalde de eerste plaats en Owen werd derde. Owen verloor de partij voor plek twee onterecht en werd dus derde. Kevin ontdekte in Schijndel zijn schouderworp en scoorde twee fantastische punten. De finale ging helaas verloren en werd uiteindelijk tweede. Diego wist na twee goede winst partijen een dik verdiende tweede plaats te behalen. De nummer één was helaas een maatje te groot. Als laatste was het de beurt aan Luna Lucker en Janine Janssen. Beide begonnen sterk en wisten de eerste partij te winnen. Helaas verloren ze daarna twee maal, beide hebben goed geknokt en goed judo laten zien. Al met al een geslaagd toernooi en de coaches zijn trots op de judoka's.