Ingediend door Frans Manders op
/sites/default/files/styles/ba/public/2023-11/DSC07902_0.jpeg?h=24fd852a&itok=CUCdhzPq

Op zaterdag 2 februari vond de tweede wedstrijddag van de Jeugd Judo Competitie Limburg plaats in Belfeld.
Judoclub Helden doet hier dit jaar met vier teams aan mee.
Werd het tweede jongensteam -12 tijdens de tweede wedstrijd dag nog tweede, dit keer slaagde dit team er in om de poule te winnen en naar poule 1 te promoveren.Tijdens de spannende wedstrijd tegen concurrent BS Gennep 1 kwam JC Helden 2 met 2-0 achter. Rik Aendekerk en Jarno Hoenson lieten daarna zien dat ze in de laatste tijd goede vorderingen maken. Beide judoka's zorgden ervoor dat de stand weer gelijk werd. Bas van den Beuken moest er toen nog flink tegenaan om de winst binnen te slepen. Dit lukte  waardoor de laatste wedstrijd tegen BS Gennep 2 een formaliteit zou moeten zijn. Dit was niet helemaal het geval maar er werd uiteindelijk toch weer gewonnen. Coach Ron kon zijn blijdschap toen echt niet meer onderdrukken. Mannen, proficiat.De volgende keer binden ze de strijd aan met JC Helden 1.
Dit eerste team Verloor de eerste wedstrijd van BS Heerlen 1. Van Budokai Venlo werd knap gewonnen. In de wedstrijd tegen BC Oud Geleeen was het verschil wat groter. Deze wedstrijd werd duidelijk gewonnen met 4-1.
Het griepvirus had toegeslagen in het meisjesteam -12 waardoor ze maar met z'n vieren waren. Bovendien had Noa Janssen wat last van drempelvrees waardoor zij de eerste wedstrijd niet mee kon doen. De twee volgende wedstrijden liet Noa zien dat ze prima kan judoën. Ze won beide wedstrijden. Luna Lucker was in vorm. Zij versloeg een  sterker geachte tegenstander in de wedstrijd tegen JC Reuver en besliste de wedstrijd tegen BC Oud Geleen in het voordeel van JC Helden waardoor het team in poule A blijft staan.
De heren -15 moesten ook een judoka missen door ziekte waardoor Sjors Peeters een gewicht naar boven moest doorschuiven. Sjors weerde zich prima maar moest toch steeds het onderspit delven. Na zijn laatste wedstrijd liep hij groggy de mat af. Het team won twee wedstrijden met overmacht maar kwam tegen JC Hercules 1 net wat tekort.

Jongens  -12    Poule 1
B.S. Heerlen-1 – J.C. Helden-1    3-2