Op zaterdag 24 februari nam Judoclub Helden deel aan de JJCL in Echt. We waren weer sterk vertegenwoordigd met 5 teams.
Het eerste meidenteam -12 zat er deze dag lekker in. De dames waren scherp en scoorde met spectaculaire technieken de nodige punten en wisten zo 4 van de 5 partijen te winnen.
Het tweede team van de meisjes - 12 heeft hard moeten knokken vandaag. Waar het team de vorige keer nog niet compleet was wegens blessures, stonden nu alle 5 de dames klaar. Ook hier werden vervolgens 4 van de 5 partijen gewonnen, een mooi resultaat.
Het tweede team van de jongens -12 stond vandaag met 4 van de 5 gewichten op de mat. Helaas hebben de jongens vandaag ondanks een goede inzet geen partijen weten te winnen.
Het eerste team van de jongens -12 begon stroef. Na duidelijke aanwijzingen zette het team knap de knop om en wisten zo 3 van de 4 partijen met overtuiging te winnen. Goed om te zien hoe het team met de gegeven feedback van de eerste pot omging en dit in actie heeft weten om te zetten.
Bij de jongens -15 zat de sfeer er deze dag goed in. Doormiddel van goed luisteren en aanvallend judo werden 3 van de 4 partijen op vaak spectaculaire wijze gewonnen. Daarnaast lukt het de jongens steeds beter het vervolg op de grond in hun voordeel te trekken, iets waar de laatste maanden veel op wordt getraind. Helaas was Hercules deze dag nipt de betere waardoor het team genoegen moest nemen met een 2e plek.