/sites/default/files/styles/ba/public/2023-12/396728671_807810691145389_2693616285003955242_n.jpg?h=076127cb&itok=MKmSJuZo

Op zaterdag 28 en zondag 29 oktober heeft Judoclub Helden deelgenomen aan het zwaar bezette toernooi in Frankfurt, de Adler Cup. Het spits werd afgebeten door Djow Joris, de enige deelnemer bij de heren namens onze club. Djow begon de dag uitstekend met erg sterk judo en toffe scores! De finale wist hij in de golden score te winnen, waardoor Djow het goud (wederom!) mee naar huis mocht nemen. Marlouk Colbers begon de dag sterk en wist de halve finale te bereiken door sterk en afwisselend judo. In de halve finale ontbrak de scherpte op 1 klein moment, wat haar de partij heeft gekost. Marlouk wist de knop hierna om te zetten en werd uiteindelijk derde. Sanne van Sundert begon in haar poule tegen de uiteindelijke kampioene. Helaas ging deze nipt verloren. Sanne won hierna 2 partijen en was uiteindelijk veruit de betere. Sanne wist net als haar zus vorig jaar het brons mee naar huis te nemen. Daisy van Os wist na lang blessureleed eindelijk weer haar oude niveau te behalen. Ze bereikte de finale met leuke scores. Deze ging helaas verloren tegen een sterke Duitse meid. Daisy mag trots zijn op deze comeback! Maud Wolsing (JC Hercules) nam ook deel als eerste jaars. Na haar knappe optreden op het NK, liet ze ook in Frankfurt weer goed judo zien. Helaas verloor ze de strijd om het brons in de golden score, maar wat een top toernooi weer. Romy en Demi Zegers, Bo van den Brand en Isis van Dril judode goed, maar wisten helaas niet het podium te bereiken.