Ingediend door Frans Manders op
/sites/default/files/styles/ba/public/2023-11/Gruitrode1_0.jpg?h=07bd38ba&itok=yNohouKe

Op zaterdag 5 januari vond het Internationaal goed bezette judotoernooi plaats in Meeuwen-Gruitrode, België. In de leeftijdsklasse tot 18 jaar deed Judoclub Helden mee met zes judoka’s. Rick Manders behaalde in de gewichtsklasse tot 50 kg een knappe eerste plaats. Hij kwam in de finale door achtereen volgens twee Duitse tegenstanders met Ippon en Waza-ari te verslaan en daarna een Engelse tegenstander eveneens met Ippon. In een spannende finalepartij versloeg hij wederom een Duitse tegenstander met Ippon. Bart Cuppens was goed op dreef en werd tweede in de gewichtsklasse tot 46 kg. Hij won twee partijen met Waza-ari maar verloor helaas de finale tegen een erg sterke tegenstander. Tim Cuppens won eenmaal en verloor eenmaal en werd daarmee derde in de gewichtsklasse tot 42 kg. Quinn Janssen won een partij met ippon en verloor eenmaal. Hij viel net buiten de prijzen. Kevin Manders en Guus Manders vochten voor wat ze waard waren maar konden helaas geen partij winnen.